Zdrowie

Zdrowe diety bez wyrzeczeń

Powiedzmy sobie szczerze: coś takiego jak dieta odchudzająca bez wyrzeczeń nie istnieje. Pseudonaukowcy i aktorzy podstawieni za dietetyków mogą przekonywać, że stosując się tylko do jednej rady, wykonując tylko dziesięć przysiadów dziennie czy biorąc cudowne tabletki schudniemy błyskawicznie kilkanaście kilo bez drastycznych zmian w jadłospisie i treningach, ale nie jest to prawda.

Czy da się zdrowo odżywiać bez wyrzeczeń?

dietaSprawdzone diety przez gwiazdy też nie zawsze są takie rewelacyjne jak zapewniają celebryci. Najskuteczniejsze diety są skuteczne dlatego, że wymagają systematyczności, stosowania się do zaleceń i porad dietetyka. Wszystkie zdrowe diety mają pewne punkty wspólne, których każda osoba zabierająca się za odchudzanie nie może pominąć. Pierwszym wyrzeczeniem jest cukier. Wszelkie słodkości powinny całkowicie zniknąć z naszego jadłospisu. Możemy pozwolić sobie na kawałek ciasta (najlepiej domowego) raz czy dwa razy w tygodniu, ale na co dzień możemy zapomnieć o nich. Słodycze to nie tylko czekolada, torty, ciasta i ciasteczka, ale także napoje gazowane. Niektóre z nich zawierają nawet kilkadziesiąt łyżeczek cukru w butelce, co oznacza, że samo ich picie dostarcza nam zalecanej dawki cukru na kilka dni, a poza tym są bardzo kaloryczne. Soki nie są jednakowoż takie zdrowe jak by się wydawało. Słodzone nektary również potrafią zawierać dużo cukru, więc przez ich zakupem powinniśmy dokładnie sprawdzić ich etykietę. Drugim wyrzeczeniem na skuteczne diety jest tłuszcz. Powinniśmy unikać olejów, masła, margaryny i oliwy, chociaż ta ostatnia jest z tego zestawienia najzdrowsza i jeśli musimy przygotować danie smażone np. kurczaka, najlepiej jest zrobić to na łyżce oliwy.Tłuste mięso, kremowe śmietany, pełnotłuste twarogi, jogurty, sery również powinny zostać wyeliminowane z naszej diety i zastąpione beztłuszczowymi odpowiednikami. Trzecim wyrzeczeniem jest ilość. Nawet zdrowe warzywa mogą tuczyć jeśli będziemy ich jedli kilkakrotnie więcej niż dietetyk nam zalecił. Wielkość porcji musi być odpowiednio zmniejszona do potrzeb i zaleceń.

Napchanie się jakimkolwiek jedzeniem nie jest dobre, nawet jeśli byłyby to pełnowartościowe posiłki. Pamiętajmy, że cukier i tłuszcz nie może zostać całkowicie wyłączony z diety, ale ich ograniczenie sprzyja odchudzaniu.