Papierowe opakowania kraftowe

Papier kraft jest najczęściej stosowanym materiałem do osłaniania i pakowania. Jego właściwości docenia wiele branż, m.in. opakowaniowej, spożywczej i budowlanej. Jakie cechy wpływają na popularność papieru kraft? Papier pakowy to po prostu papier siarczanowy. Wykonany jest z papieru makulaturowego lub włókien pierwotnych.

Praktyczne opakowanie kraft

opakowania kraftCharakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością na rozdarcie oraz większą trwałością i wytrzymałością niż tradycyjne materiały opakowaniowe. Nazwę papier kraft – jak i proces jego produkcji – nadał Carl F. Dahl, który wynalazł nową metodę jego produkcji. Słowo Kraft pochodzi z języka niemieckiego i oznacza moc. Proces produkcji papieru i opakowania kraft został wynaleziony w 1879 roku w Gdańsku (obecnie Polska). Chociaż pierwotnie wytwarzany był głównie z konopi manilskich, papier pakowy jest obecnie wytwarzany z wielu różnych rodzajów drewna, w tym sosny, świerku i twardego drewna z drzew liściastych. Papier Kraft powstaje w procesie przetwarzania Kraft. Jest to proces chemiczny, który oddziela celulozę od ligniny w drewnie. Lignina wiąże włókna celulozy w drewnie. Potężny proces zamienia drewno  w miazgę. Obecnie proces produkcji papieru typu kraft jest bardzo dobrze rozwinięty, jednak nie było tak w jego pierwotnej wersji. Technologia została udoskonalona wraz z wynalezieniem w latach 30-tych kotła odnawialnego. Dzięki bojlerowi możliwe jest odseparowanie niektórych nieorganicznych substancji chemicznych podczas procesu siarczanowego, co prawie całkowicie wyłącza celulozownię. Niezaprzeczalną zaletą papieru kraft jest jego grubość. To po prostu gruby i mocny papier typu kraft o dużej wytrzymałości. Dzięki jednolitej strukturze papieru zapewnia bardzo dobrą przyczepność taśm pakowych.

Papier Kraft jest szczególnie popularny zarówno wśród firm, jak i klientów  ze względu na swoje właściwości środowiskowe. Papier  Kraft jest odnawialny i całkowicie nadaje się do recyklingu. Doskonale wpisuje się  w ekologiczne koncepcje zrównoważonego rozwoju, które najbardziej interesują klientów.